Buro Werktuig
Reclamebureau Scheepens kreeg eind 2016 een opdracht van Jongerpunt Midden-Brabant binnen om een campagne te maken voor jeugdwerkloosheid. Dit is een specifiek probleem waarin je je alleen goed kunt invoelen als je er ervaring mee hebt. Daarnaast vraagt het communiceren met jongeren om een authentieke tone-of-voice. Zo opende Buro Werktuig in januari 2017 haar deuren. Scheepens zorgden voor een kantoor, media-aandacht om kandidaten te lokken en voor een selectieprocedure. Het eerste agendapunt van Buro Werktuig was het vormgeven van een eigen huisstijl en website. Sindsdien houdt Buro Werktuig zich bezig met o.a. interviews met stakeholders, het maken van vlogs en de nieuwe site van Jongerenpunt Midden-Brabant. In haar korte bestaan heeft Buro Werktuig geholpen om 520 jongeren actief in contact te brengen met het jongerenpunt. Bijna de helft daarvan is inmiddels aan het werk of volgt weer een opleiding. Wil je meer weten over het fenomeen Buro Werktuig? neem gerust de tijd om de website te bezoeken, https://www.burowerktuig.nl.
Opdrachtgever:
Buro Werktuig
Jaar:
2017
Project:
Huisstijl Buro Werktuig
Hoeveelheid:
2 Illustraties
Tags:
Grafisch ontwerp, DTP, Logo, Algemene Flyer
Software:
Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign
Werkzaamheden
Omdat wij de eerste 4 voor deze startersbeurs waren, moest er natuurlijk een nieuwe identiteit ontworpen worden. Als eerste hebben we samen gezocht naar onze huisstijlkleuren. De kleuren die overal terugkomen in onze huisstijl zijn wit(#FFFFFF), zwart(#000000), turquoise(#00A09A) en een zachte kleur oranje(#f7AD51). Bij ons standaard lettertype hebben we gekeken naar een ruime font familie en zijn uiteindelijk uitgekomen op Roboto. Omdat er spoed achter het logo zat, hebben we gezamenlijk een simplistisch, doch professioneel logo ontworpen, Toen dit gereed was, kreeg ik van onze art director de opdracht om een algemene flyer te ontwerpen. Zoals je ziet, komt onze huisstijl overal terug in de flyer en heeft de copywriter gezorgd voor de tekst. Nu konden we ons eindelijk gaan presenteren aan het grote publiek.